Geometrický podnos
Montessori
ISBN: 8596027003619
Dřevěný tác (rám) rozdělený na 6 stejných čtvercových polí. V horní řadě jsou 3 modré geometrické tvary s úchytem uprostřed, zasazeny v rámu. Čtverec, rovnostranný trojúhelník a kruh. Spodní 3 pole jsou prázdná.
Individuální kalkulace pro školy a instituce.
789 Kč
- 0 - 2 ks
- 789 Kč
- 3 - 5 ks
- 781 Kč
- 6 a více ks
- 773 Kč
Běžná cena 805 Kč.
Nejnižší cena za posledních 30 dní je 789 Kč.
Sleva z běžné ceny je 2%.
K odeslání do 14 pracovních dní. *
* Termín expedice může být delší v závislosti na rychlosti expedice a stavu skladu dodavatele.
789 Kč
Více o produktu ↓
Dřevěný tác (rám) rozdělený na 6 stejných čtvercových polí. V horní řadě jsou 3 modré geometrické tvary s úchytem uprostřed, zasazeny v rámu. Čtverec, rovnostranný trojúhelník a kruh. Spodní 3 pole jsou prázdná.
Pomůcka seznamuje dítě se základními geometrickými tvarya pojmy. Jde o nácvik vizuálního vnímání a rozlišování různých tvarů. Práci s geometrickým podnosem předchází válečky s úchyty, růžová věž, hnědé schody a červené tyče.
Postup:
Společně jdeme s dítětem pro pomůcku a s podnosem je seznámíme: „To je úvodní rám ke geometrické komodě.“ Ukážeme dítěti, jak se podnos uchopí a přenáší. Podnos položíme do horního levého rohu na kobereček. Následně vyjmeme první tvar z leva nedominantní rukou (3 prsty) a obkroužím dvěma prsty dominantní ruky tak, jak píšeme písmeno „a“. Pak ho položíme do spodního prázdného okénka podnosu a dvěma prsty dominantní ruky obkroužíme rámec tvaru (vnitřní tvar) v opačném směru než píšeme písmeno „a“, přičemž rámec si přidržujeme nedominantní rukou. Tak postupujeme i se zbylými tvary. Po vyjmutí všech třech tvarů je začneme vracet zpět do rámů na podnose. Opět zleva doprava. Vyzveme dítě: „Chceš to také zkusit?“ Dbáme na to, aby na práci pohodlně dosáhlo. Pak podnos uložíme zpět na místo. Poznámka: Při první ukázce tvary nepojmenováváme. Ohmatání geometrických tvarů provádíme prsty, které se používají při psaní. Při další práci s úvodním rámem necháme dítě pracovat po svém – experimentovat. Tyto tvary nebyly zvoleny jen proto, že jsou kontrastní, ale z důvodu, že se v geometrii jedná o základní tvary. S pomocí čtverce je možné měřit plochu všech geometrických tvarů. S pomocí kruhu se dají měřit úhly. Počítání zlomků se provádí s pomocí všech tří geometrických tvarů. Trojúhelník je geometrický tvar, kterým se dosahuje stability při stavbě nejrůznějších konstrukcí.
Aktivity: Práci s podnosem lze rozšířit použitím karet ke geometrickému podnosu. Kontrola správnosti:
Vizuální - tvary musí přesně zapadnout do rámečku. Specifická slovní zásoba: čtverec, kruh, trojúhelník.
- Výrobce
- Montessori