Grouplised Schools in China
Taylor & Francis Ltd
ISBN: 9781032510286
Tato kniha analyzuje vliv neoliberálních trendů na profesní učení učitelů, zkoumá skupinovou strukturu škol a pojednává o omezeních a možnostech působení učitelů na individuální i kolektivní úrovni.
Individuální kalkulace pro školy a instituce.
3,475 Kč
- 0 - 2 ks
- 3,475 Kč
- 3 - 5 ks
- 3,441 Kč
- 6 a více ks
- 3,407 Kč
Běžná cena 3,861 Kč.
Nejnižší cena za posledních 30 dní je 3,475 Kč.
Sleva z běžné ceny je 10%.
K odeslání do 28 pracovních dní. *
* Termín expedice může být delší v závislosti na rychlosti expedice a stavu skladu dodavatele.
3,475 Kč
Více o produktu ↓
Tato kniha analyzuje vliv neoliberálních trendů na profesní učení učitelů, zkoumá skupinovou strukturu škol a pojednává o omezeních a možnostech působení učitelů na individuální i kolektivní úrovni.
This book presents how neoliberal trends, as reflected in the grouplised school structure, affect teachers’ professional learning and daily practice, and discusses how teacher agency is enabled and constrained at both individual and collective levels.
The author interviewed teachers and administrators from eight different grouplised schools. He argues that the neoliberal trends in high-stakes accountability largely constrained teacher agency. School grouplisation was generally top-down, and a bottom-up structure is needed to support teachers' professional growth. Collective agency and administrator support could protect students against the neoliberal trends in education by enabling teachers to make conscious, moral decisions and take actions in their daily practice. He further identifies principles of invoking collective agency among teachers and proposes suggestions for educational reform implementation in neoliberal contexts.
Policymakers, school administrators and teachers interested in grouplised schools and collective agency may find this book insightful.
- Výrobce
- Taylor & Francis Ltd
- Jazyk
- angličtina
- Autor
- Fu
- Obsah
- Hardback
- Rok vydání
- 2023
- Počet stran
- 160