Hnědé schody
Montessori
ISBN: 8596027003503
Smyslový materiál k vnímání měnícího se rozměru ve dvou dimenzích (mění se tloušťka schodu, zatímco délka zůstává).
Individuální kalkulace pro školy a instituce.
2,283 Kč
- 0 - 2 ks
- 2,283 Kč
- 3 - 5 ks
- 2,261 Kč
- 6 a více ks
- 2,239 Kč
Běžná cena 2,330 Kč.
Nejnižší cena za posledních 30 dní je 2,283 Kč.
Sleva z běžné ceny je 2%.
K odeslání do 14 pracovních dní. *
* Termín expedice může být delší v závislosti na rychlosti expedice a stavu skladu dodavatele.
2,283 Kč
Více o produktu ↓
Smyslový materiál k vnímání měnícího se rozměru ve dvou dimenzích (mění se tloušťka schodu, zatímco délka zůstává).
Materiál se skládá z deseti hnědých dřevěných hranolů (nejmenší 1x1x20 cm, největší 10x10x20 cm). Přínos pomůcky -zdokonalení hrubé motoriky -koordinace pohybů (spolupráce ruka-oko) -rozlišování velikosti a hmotnosti -rozšíření slovní zásoby (hrana, hranol, strana,… hledání stejných tvarů v okolí) -osvojení pojmů„úzký“ X „široký“ ev. „silný“ X „tenký“ -porovnání a stupňování „úzký, užší, nejužší“ / „široký, širší, nejširší“ -příprava na matematiku a geometrii (desítková soustava) Práce s pomůckou Na připravený kobereček rozložte neuspořádaně jednotlivé hranoly. Vezměte nejširší hranol, potěžkejte jej, pohlaďte jeho plochy a položte na levou stranu koberečku (je možné pracovat i s dvěma koberečky). Prohlédněte si zbývající hranoly a vyberte nejbližší užší hranol a položte jej vedle prvního. Stejně postupujte i s ostatními, až vzniknou schody. Pracujte pomalu a se zaujetím. Rukou nyní pohlaďte schody shora dolů (harmonie pohybu). Správnost pořadí můžete rovněž ověřit přikládáním nejužšího hranolu. Užší hranol je po přiložení stejný jako sousedící širší hranol. Schody poté rozeberte a pobídněte dítě, aby si stavbu vyzkoušelo také. V této fázi není třeba žádný slovní doprovod, který by dítě spíše rozptyloval. Až při opakování pojmenovávejte jednotlivé předměty a kroky (= rozvoj slovní zásoby), následuje seznámení s vlastnostmi hranolů (úzký x široký), poté ověření, že dítě tento krok zvládlo („podej mi nejširší schod“, „polož vedle něj užší schod“, „vezmi do pravé ruky nejužší schod“, apod.) a posledním krokem je dotazování („který schod je nejužší“, „jaký je tento schod“, atd.) Obměny práce s pomůckou -Dítě staví hranoly na sebe a vedle sebe libovolně dle svého uvážení a zkoumá jejich vlastnosti. Může vyzkoušet, jak se stavba změní, když vynechá každý druhý schod, apod. -Dítě staví schody na připravené kartičky s půdorysy hranolů (1x20cm, 2x20cm, … 10x20cm) – snadno vyrobíte obkreslením půdorysů na hnědý papír, které následně vystřihnete, nalepíte na kartičky a ev. zalaminujete. Kartičky lze doplnit čísly od 1 do 10. Později může dítě přiřazovat hranoly přímo k číslům, příp. stavět hranoly podle číselných řad (např. 10,8,6,4,2 nebo 1,3,5,7,9). -Dítě staví schody podle vzorů na kartičkách. -Dítě kombinuje schody s jinými pomůckami (Růžová věž, Červené tyče), opět buď libovolně nebo podle kartiček.
- Výrobce
- Montessori